• AWARIA BILETERA!!! Brak możliwości rezerwacji kolejki na stronie internetowej.
  • UWAGA!!! Strona w przebudowie! Zmiany organizacyjne w Urzędzie Miasta.

USC XXIV - Udostępnienie materiałów archiwalnych w trybie ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach

Symbol:

USC XXIV

Urząd Stanu Cywilnego
Pasaż K. Rudowskiego 10
telefon: 44 732 77 07, 44 732 77 08

1. Dokument tożsamości : dowód osobisty, paszport.

2. Zgłoszenie użytkownika zasobu archiwalnego Urzędu Stanu Cywilnego w Piotrkowie Trybunalskim.

Procedura nie podlega opłacie skarbowej.

Zgłoszenie należy złożyć w Urzędzie Stanu Cywilnego przy Pasażu K. Rudowskiego 10 lub przesłać na adres Urzędu:

         Urząd Stanu Cywilnego
         pasaż Karola Rudowskiego 10
         97-300 Piotrków Trybunalski

Jeśli posiadasz profil zaufany złóż zgłoszenie przez elektroniczną skrzynkę podawczą na platformie ePUAP.

1. Udostępnienie dokumentów z ksiąg stanu cywilnego następuje po uzgodnieniu terminu z kierownikiem Urzędu Stanu Cywilnego w Piotrkowie Trybunalskim.
 
2. Do 14 dni w przypadku decyzji o odmowie udostępnienia dokumentów z ksiąg stanu cywilnego.

Możesz odwołać się od decyzji odmawiającej udostepnienia dokumentów z ksiąg  stanu cywilnego. Odwołanie wnosi się do Wojewody Łódzkiego
w Łodzi za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Piotrkowie Trybunalskim. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Zasady korzystania z materiałów archiwalnych określa załącznik nr 1 do Zarządzenia Nr 62 Prezydenta Miasta Piotrkowa Trybunalskiego z dnia
21 lutego 2020 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu korzystania z materiałów archiwalnych przechowywanych w Urzędzie Stanu Cywilnego
w Piotrkowie Trybunalskim, udostępnianych na podstawie art. 130 ust. 4 ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego, o treści:
1. Osoba przystępująca do korzystania z materiałów archiwalnych składa kierownikowi Urzędu Stanu Cywilnego Zgłoszenie użytkownika zasobu archiwalnego, które stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.

2. Zgłoszenie zawiera dane osobowe użytkownika i charakterystykę zamierzonych poszukiwań archiwalnych.

3. Zgłoszenie jest aktualne przez 12 miesięcy licząc od ostatniej wizyty użytkownika w Urzędzie Stanu Cywilnego w Piotrkowie Trybunalskim.

4. Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego ustala maksymalną liczbę ksiąg, jaka może być udostępniona jednej osobie w ciągu dnia - ze względu na bezpieczeństwo zasobu i ciągłość pracy Urzędu Stanu Cywilnego.

5. Udostępnianie zasobów archiwalnych odbywa się w terminie uzgodnionym z kierownikiem Urzędu Stanu Cywilnego.

6. Korzystanie z zasobów archiwalnych odbywa się w obecności pracownika Urzędu Stanu Cywilnego.

7. Użytkownik materiałów archiwalnych korzysta z nich w ramach złożonego Zgłoszenia, nie ingerując w ich układ i treść, zachowując dbałość o ich stan fizyczny i bezpieczeństwo.

8. Podczas przeglądania materiałów archiwalnych nie należy używać przedmiotów i substancji, które mogłyby uszkodzić dokumenty, w tym środków barwiących, łatwopalnych. Do pomieszczenia wyznaczonego do przeglądania dokumentów nie można wnosić artykułów spożywczych, teczek i toreb.

9. Wynoszenie materiałów archiwalnych przez użytkowników, poza pomieszczenie wyznaczone do przeglądania zasobów, jest zabronione.

10. Użytkownicy mogą nieodpłatnie wykonywać fotografie materiałów archiwalnych własnym sprzętem, po uprzednim ustaleniu z kierownikiem USC zakresu dokonywanych fotografii, przestrzegając zasad określonych w opinii Centralnego Laboratorium Konserwacji Archiwaliów
w Warszawie, tj. bez używania lampy błyskowej oraz bez dodatkowego dociskania i rozprasowywania stron w dokumentach.

11. Nieprzestrzeganie powyższych zasad przez użytkownika lub stwierdzenie rażącego braku przygotowania do samodzielnych badań może spowodować odmowę kierownika Urzędu Stanu Cywilnego bezpośredniego udostępniania materiałów archiwalnych.

12. Kwestie nie uregulowane w niniejszym Regulaminie każdorazowo rozstrzyga kierownik Urzędu Stanu Cywilnego.

  • Ustawa z dnia 28 listopada 2014r. Prawo o aktach stanu cywilnego,
  • Ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.

Załączniki

  1. Wniosek

    (pdf) 0.10mb

  • Referat: Urząd Stanu Cywilnego
  • Kategoria: Urząd Stanu Cywilnego
  • Data publikacji: 2020-11-02
  • Data modyfikacji: 2021-11-17
powrót
Proszę określić gdzie leży problem:
9 + 9 =
Link
9 + 9 =