FFW II - Ulgi, umorzenia, odroczenia i rozłożenia na raty podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego i od środków transportowych - osoby fizyczne, osoby prawne i jednostki organizacyjne, w tym spółki nieposiadające osobowości prawnej
FFW II
Załatw sprawę:
- w urzędzie
Referat Podatków i Opłat Lokalnych
ul. Pasaż K. Rudowskiego 10
telefon 44 732 77 14, 44 732 77 15, 44 732 30 43
1. Wypełniony wniosek, w zależności od ulgi z jakiej chcesz skorzystać:
• Wniosek o odroczenia terminu zapłaty podatku lub zaległości podatkowej,
• Wniosek w sprawie rozłożenia na raty zapłaty podatku lub zaległości,
• Wniosek w sprawie umorzenia zaległości podatkowej.
2. Załączniki:
• Dowody, które potwierdzają istnienie przesłanek „ważnego interesu podatnika” lub „interesu publicznego” oraz dokumentują argumenty zawarte w uzasadnieniu wniosku. Inne dokumenty, które zdaniem Wnioskodawcy, mogą mieć wpływ na sposób rozstrzygnięcia wniosku.
• Ponadto podmioty, które prowadzące działalność gospodarczą, wraz z wnioskiem, w którym wskazano rodzaj pomocy publicznej jakiej dotyczy pismo, mają obowiązek przedłożyć:
- Sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych, które powinno być sporządzone zgodnie z przepisami o rachunkowości. Należy uwzględnić bilans, rachunek zysków i strat oraz informację dodatkową, która obejmuje wprowadzenie do sprawozdania finansowego oraz dodatkowe informacje i objaśnienia.
- wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis, otrzymanej w roku bieżącym oraz w ciągu 2-ch poprzedzających go lat. Ewentualnie oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nie otrzymaniu takiej pomocy w tym okresie.
- formularz informacji niezbędnych do udzielenia pomocy publicznej, której dotyczy złożony wniosek. Formularz można pobrać na stronie internetowej BIP w zakładce Prawo Lokalne /Pomoc Publiczna.
Usługa jest bezpłatna.
Wniosek możesz złożyć w Punktach Informacyjnych Urzędu Miasta:
- Pasażu K. Rudowskiego 10,
- ul. Szkolna 28 (wejście A, B).
Wniosek możesz również przesłać na adres Urzędu Miasta:
Urząd Miasta Piotrkowa Trybunalskiego
ul. Pasaż K. Rudowskiego 10
97 – 300 Piotrków Trybunalski.
Do 60 dni od dnia wszczęcia postępowania.
Od decyzji możesz odwołać się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Piotrkowie Trybunalskim za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Termin na odwołanie to 14 dni od daty doręczenia decyzji.
Odwołanie możesz złożyć w Punktach Informacyjnych Urzędu Miasta:
- Pasażu K. Rudowskiego 10,
- ul. Szkolna 28 (wejście A, B).
- art. 67a §1 pkt 1-3, art.67b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa.
Załączniki
- Wniosek FFW IIA
(docx) 0.02mb
- Wniosek FFW IIB
(docx) 0.02mb
- Wniosek FFW IIC
(docx) 0.02mb
- Referat: Referat Podatków i Opłat Lokalnych
- Kategoria: Podatki
- Data publikacji: 2024-08-21
- Data modyfikacji: 2024-10-02