DKM I - Skarga/Wniosek
Symbol:
DKM I
Załatw sprawę:
- w urzędzie
Centrum Kontaktów z Mieszkańcami
ul. Szkolna 28
telefon: 44 732 18 90, 44 732 18 01
- Skarga lub wniosek. Pobierz DKM I.
UWAGA! Skargi i wnioski mogą być wnoszone również telegraficznie, za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
Brak opłat.
Wniosek możesz złożyć w Punktach Informacyjnych Urzędu Miasta:
- Pasażu K. Rudowskiego 10,
- ul. Szkolna 28 (wejście A, B).
Wniosek możesz również przesłać na adres Urzędu Miasta:
Urząd Miasta Piotrkowa Trybunalskiego
ul. Szkolna 28
97 – 300 Piotrków Trybunalski.
SKARGA:
- w ciągu miesiąca,
- 14 dni, gdy skarga wpłynęła za pośrednictwem lub bezpośrednio od posła, senatora lub radnego,
- w razie niezałatwienia skargi w ciągu miesiąca organ obowiązany jest zawiadomić skarżącego podając przyczyny zwłoki i wskazać nowy termin załatwienia sprawy,
-
jeżeli organ, który otrzymał skargę, nie jest właściwy do jej rozpatrzenia, obowiązany jest niezwłocznie, nie później jednak niż
w terminie siedmiu dni, przekazać ją właściwemu organowi, zawiadamiając równocześnie o tym skarżącego, albo wskazać mu właściwy organ.
WNIOSEK:
- w ciągu miesiąca,
-
w razie niezałatwienia wniosku w ciągu miesiąca organ obowiązany jest zawiadomić wnioskodawcę podając przyczyny zwłoki
i wskazać nowy termin załatwienia sprawy, -
jeżeli organ, który otrzymał wniosek, nie jest właściwy do jej rozpatrzenia, obowiązany jest niezwłocznie, nie później jednak niż
w terminie siedmiu dni, przekazać go właściwemu organowi, zawiadamiając równocześnie o tym wnioskodawcę, albo wskazać mu właściwy organ.
Postępowanie skargowo-wnioskowe jest postępowaniem jednoinstancyjnym, które kończy się zawiadomieniem o sposobie załatwienia skargi / wniosku.
- O tym czy pismo jest skargą czy wnioskiem decyduje treść pisma nie jego forma zewnętrzna.
- Wnioskodawcy służy prawo wniesienia skargi w przypadku:
- niezałatwienia wniosku w ciągu miesiąca albo w terminie wskazanym w zawiadomieniu o przedłużeniu terminu załatwienia wniosku,
- niezadowolenia ze sposobu załatwienia wniosku.
- W przypadku gdy skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, została uznana za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności - organ właściwy do jej rozpatrzenia może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy - bez zawiadamiania skarżącego.
- przepisy Działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
Załączniki
- Karta informacyjna DKM I
(docx) 0.02mb
- Wniosek DKM I
(docx) 0.02mb
- Referat: Centrum Kontaktów z Mieszkańcami
- Kategoria: Wniosek/skarga
- Data publikacji: 2024-08-20
- Data modyfikacji: 2024-10-17