SPR IV - Wydanie pozwolenia zintegrowanego
SPR IV
Załatw sprawę:
- w urzędzie
Referat Ochrony Środowiska i Rolnictwa
ul. Szkolna 28
telefon: 44 732 18 49
- Wniosek o wydanie pozwolenia zintegrowanego – druk SPR IV,
- dokument potwierdzający, że wnioskodawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym, jeżeli prowadzący instalację nie jest osobą fizyczną,
- streszczenie wniosku sporządzone w języku niespecjalistycznym,
- dowód uiszczenia opłaty rejestracyjnej,
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej,
- zapis wniosku w postaci elektronicznej na informatycznych nośnikach danych,
- kopię programu zapobiegania poważnym awariom przemysłowym lub kopie raportu o bezpieczeństwie, jeżeli były opracowane,
- opis prowadzenia działalności w języku nietechnicznym,
- operat wodnoprawny w przypadku wprowadzania ścieków do wód lub do ziemi,
- operat wodnoprawny i dokumentację hydrogeologiczną w przypadku gdy wody powierzchniowe lub podziemne są pobierane wyłącznie na potrzeby instalacji
- oświadczenie wnioskodawcy o wielkości przedsiębiorstwa zgodnie z ustawą o swobodzie działalności gospodarczej pozwalające zaklasyfikować przedsiębiorcę do jednej z grup: mikro, małych, średnich lub dużych przedsiębiorców,
- w przypadku pozwolenia na wytwarzanie odpadów - operat przeciwpożarowy spełniający wymagania określone w art. 42 ust. 4b pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach;
- postanowienie, o którym mowa w art. 42 ust. 4c ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach;
- zaświadczenie o niekaralności prowadzącego instalację:
Opłata skarbowa:
- za wydanie decyzji – 2 011,00 zł - duże przedsiębiorstwa,
- za wydanie decyzji - 506,00 zł - mikroprzedsiębiorstwa oraz przedsiębiorstwa małe i średnie
- Za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii - 17 zł
- Opłatę skarbową wnosi się w dniu złożenia wniosku.
- Opłaty dokonuje się w kasach Urzędu przy ul. Szkolnej 28 (wejście B) lub Pasażu Karola Rudowskiego 10 lub bezgotówkowo przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta 91 1090 2590 0000 0001 5213 1413.
- za pomocą platformy e-płatności pod adresem: https://piotrkow.oplatyurzedowe.pl/.
Wniosek możesz złożyć w Punktach Informacyjnych Urzędu Miasta:
- Pasażu K. Rudowskiego 10,
- ul. Szkolna 28 (wejście A, B).
Wniosek możesz również przesłać na adres Urzędu Miasta:
Urząd Miasta Piotrkowa Trybunalskiego
ul. Szkolna 28
97 – 300 Piotrków Trybunalski.
1. Jeżeli pozwolenie ma objąć instalację po raz pierwszy lub ma objąć instalację po istotnej zmianie, wydanie pozwolenia powinno nastąpić w ciągu
6 miesięcy od dnia złożenia wniosku (art. 209 ust. 2 ustawy Prawo ochrony środowiska).
2. Do wyżej określonego terminu załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu
(art. 35 § 5 kpa).
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Biurze Obsługi Mieszkańców). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od doręczenia decyzji stronie.
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Biurze Obsługi Mieszkańców.
Odbiór decyzji może nastąpić w jednej z dwóch form:
- osobiście przez wnioskodawcę,
- za pośrednictwem doręczyciela.
- art. 181 ust. 1 pkt 1, art. 183 ust. 1, art. 184 ust. 1, 2, 3, 4, 5, art. 201 ust. 1, 2, art. 202 ust. 1, art. 208 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U.2021.1973 t.j. ze zm.)
Załączniki
- Karta informacyjna SPR IV
(docx) 0.02mb
- Wniosek IV
(docx) 0.03mb
- Referat: Referat Ochrony Środowiska i Rolnictwa
- Kategoria: Ochrona środowiska
- Data publikacji: 2024-08-21
- Data modyfikacji: 2024-09-12