• AWARIA BILETERA!!! Brak możliwości rezerwacji kolejki na stronie internetowej.
  • UWAGA!!! Strona w przebudowie! Zmiany organizacyjne w Urzędzie Miasta.

SPR IV - Wydanie pozwolenia zintegrowanego

Symbol:

SPR IV

Referat Ochrony Środowiska i Rolnictwa
ul. Szkolna 28
telefon: 44 732 18 49

  • Wniosek o wydanie pozwolenia zintegrowanego  – druk SPR IV,
  • dokument potwierdzający, że wnioskodawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym, jeżeli prowadzący instalację nie jest osobą fizyczną,
  • streszczenie wniosku sporządzone w języku niespecjalistycznym,
  • dowód uiszczenia opłaty rejestracyjnej,
  • dowód uiszczenia  opłaty skarbowej,
  • zapis wniosku w postaci elektronicznej na informatycznych nośnikach danych,
  • kopię programu zapobiegania poważnym awariom przemysłowym lub kopie raportu o bezpieczeństwie, jeżeli były opracowane,
  • opis prowadzenia działalności w języku nietechnicznym,
  • operat wodnoprawny w przypadku wprowadzania ścieków do wód lub do ziemi,
  • operat wodnoprawny i dokumentację hydrogeologiczną w przypadku gdy wody powierzchniowe lub podziemne są pobierane wyłącznie na potrzeby instalacji
  • oświadczenie wnioskodawcy o wielkości przedsiębiorstwa zgodnie z ustawą o swobodzie działalności gospodarczej pozwalające zaklasyfikować przedsiębiorcę do jednej z grup: mikro, małych, średnich lub dużych przedsiębiorców,
  • w przypadku pozwolenia na wytwarzanie odpadów - operat przeciwpożarowy spełniający wymagania określone w art. 42 ust. 4b pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach;
  • postanowienie, o którym mowa w art. 42 ust. 4c ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach;
  • zaświadczenie o niekaralności prowadzącego instalację:
- za przestępstwa przeciwko środowisku,
- będącego osobą fizyczną albo wspólnika, prokurenta, członka rady nadzorczej lub członka zarządu prowadzącego instalację będącego osobą prawną albo jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej za przestępstwa, o których mowa w art. 163, art. 164 lub art. 168 w związku z art. 163 § 1 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny (Dz. U. z 2018 r. poz. 1600 i 2077 oraz z 2019 r. poz. 730, 858, 870 i 1135) - w przypadku pozwolenia na wytwarzanie odpadów (w ramach pozwolenia zintegrowanego).

Opłata skarbowa:

  •  za wydanie decyzji – 2 011,00 zł - duże przedsiębiorstwa,
  • za wydanie decyzji - 506,00 zł - mikroprzedsiębiorstwa oraz przedsiębiorstwa małe i średnie
  • Za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii - 17 zł
  • Opłatę skarbową wnosi się w dniu złożenia wniosku.
  • Opłaty dokonuje się w kasach Urzędu przy ul. Szkolnej 28 (wejście B) lub Pasażu Karola Rudowskiego 10 lub bezgotówkowo przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta 91 1090 2590 0000 0001 5213 1413.
  • za pomocą platformy e-płatności pod adresem: https://piotrkow.oplatyurzedowe.pl/.             
                Opłata rejestracyjna - obliczana przez wnioskodawcę wg wzoru określonego w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 27 sierpnia 2014r. w sprawie wysokości opłat rejestracyjnych (Dz. U. 2014 r., poz. 1183). Opłatę rejestracyjną wnosi się na rachunek Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej BGK III O/Warszawa 76 1130 1062 0000 0109 9520 0010
                                                 

Wniosek możesz złożyć w Punktach Informacyjnych Urzędu Miasta:

  • Pasażu K. Rudowskiego 10,
  • ul. Szkolna 28 (wejście A, B).

Wniosek możesz również przesłać na adres Urzędu Miasta:

Urząd Miasta Piotrkowa Trybunalskiego
ul. Szkolna 28
97 – 300 Piotrków Trybunalski.

1. Jeżeli pozwolenie ma objąć instalację po raz pierwszy lub ma objąć instalację po istotnej zmianie, wydanie pozwolenia powinno nastąpić w ciągu
6 miesięcy od dnia złożenia wniosku (art. 209 ust. 2 ustawy Prawo ochrony środowiska).

2. Do wyżej określonego terminu załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu
(art. 35 § 5 kpa).

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Biurze Obsługi Mieszkańców). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od doręczenia decyzji stronie.

W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich  uzupełnienia i złożenia w Biurze Obsługi Mieszkańców.

Odbiór decyzji może nastąpić w jednej z dwóch form:

  • osobiście przez wnioskodawcę,
  • za pośrednictwem doręczyciela.

  • art. 181 ust. 1 pkt 1, art. 183 ust. 1, art. 184 ust. 1, 2, 3, 4, 5, art. 201 ust. 1, 2, art. 202 ust. 1, art. 208 ust. 1 i  2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U.2021.1973 t.j. ze zm.)

Załączniki

  1. Wniosek IV

    (docx) 0.03mb

  • Referat: Referat Ochrony Środowiska i Rolnictwa
  • Kategoria: Ochrona środowiska
  • Data publikacji: 2024-08-21
  • Data modyfikacji: 2024-09-12
powrót
Proszę określić gdzie leży problem:
5 + 7 =
Link
5 + 7 =