PRK IV - ZAWIADOMIENIE O WSZCZĘCIU LIKWIDACJI STOWARZYSZENIA
PRK IV
Załatw sprawę:
- w urzędzie
Biuro Prasowe i Komunikacji Społecznej
ul. Marii Skłodowskiej-Curie 3, tel. 832-820-525, 44 681 40 60 w.22
1. Zawiadomienie o wszczęciu likwidacji stowarzyszenia zwykłego - PRK IV
2. Do wniosku należy dołączyć:
- protokół z walnego zebrania (wraz z uchwałą o rozwiązaniu stowarzyszenia, wyznaczeniu likwidatora i przeznaczeniu majątku zlikwidowanego stowarzyszenia)
- lista obecności na zebraniu.
Stowarzyszenie zwykłe, które zakończyło działalność powinno przeprowadzić proces jego likwidacji. W celu przeprowadzenia skutecznej likwidacji stowarzyszenia zwykłego należy zwołać Walne Zebranie Członków w celu podjęcia uchwały o rozwiązaniu stowarzyszenia i wyznaczeniu likwidatora, a także o przeznaczeniu majątku stowarzyszenia (zgodnie
z zapisami zawartymi w Regulaminie).
W przypadku nie wyznaczenia likwidatora zostaje nim przedstawiciel lub członkowie zarządu stowarzyszenia. Z zebrania należy sporządzić protokół z podjętymi uchwałami
i listę obecności.
Jeżeli członkowie stowarzyszenia nie podejmą uchwały o wyborze likwidatora, zgodnie
z art. 36 ust. 1 ustawy Prawo o stowarzyszeniach, jako likwidator do ewidencji stowarzyszeń zwykłych wpisany zostanie dotychczasowy przedstawiciel lub członkowie zarządu.
Sporządzone dokumenty likwidator dostarcza w terminie 7 dni od dnia podjęcia ww. uchwał do organu nadzorującego celem wpisania informacji w ewidencji stowarzyszeń zwykłych.
Wyznaczony likwidator podejmuje czynności likwidacyjne - podaje do publicznej wiadomości informację o wszczęciu postępowania likwidacyjnego stowarzyszenia, reguluje powstałe w toku działalności stowarzyszenia zobowiązania, sporządza sprawozdanie finansowe, pozostały majątek stowarzyszenia przeznacza na cele określone w regulaminie lub w uchwale podjętej w tej sprawie).
Usługa jest bezpłatna.
Wniosek należy złożyć w Urzędzie Miasta (Centrum Kontaktów z Mieszkańcami) przy ul. Szkolnej 28 lub ul. Pasaż Karola Rudowskiego 10 lub przesłać na adres Urzędu: Urząd Miasta Piotrkowa Trybunalskiego, ul. Szkolna 28, 97-300 Piotrków Trybunalski.
Po wpisaniu informacji w ewidencji organ w terminie do 7 dni wydaje dokument potwierdzający wpis.
W przypadku, gdy organ nadzorujący nie dokona wpisu do ewidencji w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku lub uzupełnienia jego braków wnioskodawcy przysługuje prawo wniesienia skargi na bezczynność do sądu administracyjnego.
Jeżeli wniosek zawiera braki, organ nadzorujący wzywa do jego uzupełnienia w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania. Termin na dokonanie wykreślenia liczy się od dnia uzupełnienia wniosku o wykreślenie. Nieuzupełnienie wniosku w terminie 14 dni powoduje jego bezskuteczność.
Ustawa prawo o stowarzyszeniach z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 2261).
Załączniki
- Karta informacyjna PRK IV
(docx) 0.02mb
- Wniosek PRK IV
(docx) 0.02mb
- Referat: Biuro Prasowe i Komunikacji Społecznej
- Kategoria: Stowarzyszenia
- Data publikacji: 2024-10-29
- Data modyfikacji: 2024-10-29