IMA XVI - Wniosek o przeniesienie praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia, wobec którego organ nie wniósł sprzeciwu
IMA XVI
Referat Architektury i Budownictwa
ul. Szkolna 28
tel. 44 732 18 63
44 732 18 67
44 732 18 68
44 732 18 69
1. Wniosek o przeniesienie praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia – IMA XVI.
2. Załączniki:
- zgodę dotychczasowego inwestora, który dokonał zgłoszenia a organ nie wniósł sprzeciwu (zgoda dotychczasowego inwestora nie jest wymagana, jeżeli własność nieruchomości lub uprawnienia wynikające z użytkowania wieczystego dotyczącego nieruchomości, objęte zgłoszeniem po dokonaniu zgłoszenia przeszły z dotychczasowego inwestora na nowego inwestora wnioskującego o przeniesienie praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia). – załącznik nr 1 do wniosku IMA XVI.
- oświadczenie podmiotu wstępującego w miejsce dotychczasowego inwestora, że przejmuje wszystkie warunki zawartych w zgłoszeniu (załącznik nr 1 do wniosku IMA XVI)
- oświadczenie o prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane - oświadczenie do pobrania w załącznikach sprawy
- upoważnienie (pełnomocnictwo) udzielone osobie pełnomocnika działającego w imieniu inwestora (jeżeli zostało udzielone) wraz z opłatą skarbową.
1. Opłata skarbowa:
- Decyzja o przeniesieniu na rzecz innego podmiotu praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia dotyczącego robót budowlanych, o których mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1 i 2 oraz ust. 3 pkt 1 lit. a ustawy – Prawo budowlane podlega opłacie skarbowej wynoszącej 90 zł z wyłączeniem decyzji dotyczącej budownictwa mieszkaniowego.
- Decyzja o przeniesieniu na rzecz innego podmiotu praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia dotyczącego innych robót budowlanych niż wymienione powyżej podlega opłacie skarbowej wynoszącej 10 zł, z wyłączeniem decyzji dotyczącej budownictwa mieszkaniowego.
- za upoważnienie (pełnomocnictwo) – 17,00 zł (w przypadku jego ustanowienia).
3. Opłaty dokonuje się:
- gotówką w Kasach Urzędu przy ul. Pasaż Rudowskiego 10 lub ul. Szkolna 28 (budynek B),
- bezgotówkowo przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta numer rachunku w Santander Bank Polska SA - 91 1090 2590 0000 0001 5213 1413
- za pomocą platformy e-płatności pod adresem: https://piotrkow.oplatyurzedowe.pl/.
Wniosek należy złożyć w Punkcie Informacyjnym Urzędu Miasta Piotrkowa Trybunalskiego ul. Szkolna 28 lub przesłać na adres Urzędu:
Urząd Miasta Piotrkowa Trybunalskiego
ul. Szkolna 28
97-300 Piotrków Trybunalski
Niezwłocznie (art. 35 § 2 K.p.a.).
Odwołanie wnosi się do Wojewody Łódzkiego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracyjnego który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postepowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna. Oznacza to, że po złożeniu i doręczeniu organowi oświadczenia, strona nie może wnieść odwołania ani skargi na decyzję do Sądu Administracyjnego.
1. Przeniesienie praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia może nastąpić wyłącznie w tym przypadku, gdy zmiana inwestora następuje w okresie trwania ważności zgłoszenia.
2. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.
- Art. 40 ust. 4 w związku ust. 1 i ust. 5 pkt 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane.
Załączniki
- Wniosek
(pdf) 0.27mb
- Załącznik nr 1
(docx) 0.02mb
- Referat: Referat Architektury i Budownictwa
- Kategoria: Architektura i budownictwo
- Data publikacji: 2021-05-17
- Data modyfikacji: 2024-09-20