DEL XXXIV - Zgłoszenie zawieszenia lub cofnięcia zawieszenia certyfikatów w dowodzie osobistym
DEL XXXIV
Załatw sprawę:
- w urzędzie
Referat Ewidencji Ludności
ul. Szkolna 28
telefon: 44 732 77 05
Wypełniony i podpisany formularz zgłoszenia zawieszenia lub cofnięcia zawieszenia certyfikatów dowodu osobistego (DEL XXXIV)
Zaświadczenie wydawane jest nieodpłatnie na żądanie zgłaszającego.
Formularz należy złożyć osobiście w Referacie Ewidencji Ludności Urzędu Miasta Piotrkowa Trybunalskiego przy ul. Szkolnej 28 wejście B stanowisko 11,12 lub 13 parter lub w siedzibie organu dowolnej gminy.
Certyfikaty zamieszczone w dowodzie osobistym podlegają zawieszeniu niezwłocznie na okres 14 dni, po czym podlegają unieważnieniu z mocy prawa licząc 14 dni od dnia zgłoszenia jeżeli w tym okresie nie nastąpi cofnięcie zawieszenia tych certyfikatów.
Odwołanie nie przysługuje.
1. Zgłoszenia zawieszenia lub cofnięcia zawieszenia certyfikatów zamieszczonych w warstwie elektronicznej dowodu osobistego dokonuje posiadacz dowodu osobistego mający pełną zdolność do czynności prawnych, który czasowo utracił kontrolę nad dokumentem.
2. Za osobę małoletnią lub ubezwłasnowolnioną zgłoszenia zawieszenia lub cofnięcia certyfikatów zamieszczonych w dowodzie osobistym dokonuje odpowiednio rodzic, opiekun prawny, kurator lub pełnomocnik legitymujący się pełnomocnictwem szczególnym do dokonania tej czynności.
3. Zawieszenie certyfikatów powoduje zawieszenie ważności dowodu osobistego.
4. Formularz zgłoszenia zawieszenia lub cofnięcia zawieszenia certyfikatów zamieszczonych w dowodzie osobistym składany w formie dokumentu elektronicznego musi być opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem osobistym albo podpisem zaufanym.
Klauzula informacyjna:
Mając na względzie dbałość o właściwe dysponowanie danymi osobowymi oraz mając na względzie rozpoczęcie obowiązywania przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2019/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) a w szczególności art. 13 RODO informujemy że:
Administratorem Państwa danych osobowych zawartych w Rejestrze Dowodów Osobistych jest Minister właściwy do spraw informatyzacji.
Administratorem Państwa danych osobowych zawartych w dokumentacji związanej z dowodami osobistymi jest Prezydent Miasta Piotrkowa Trybunalskiego z siedzibą przy Pasażu Karola Rudowskiego 10, w Piotrkowie Trybunalskim (kod pocztowy: 97-300), tel.: 44732 77 01, adres e-mail: e-urzad.piotrkow.pl.
Prezydent Miasta Piotrkowa Trybunalskiego wyznaczył Inspektora Ochrony Danych w Urzędzie Miasta Piotrkowa Trybunalskiego Pana Włodzimierza Laska z którym skontaktować się można poprzez adres e-mail: iod@piotrkow.pl.
Państwa dane osobowe będziemy przetwarzać w celu realizacji praw i obowiązków wynikających z: Ustawy z dnia 6 sierpnia 2010 r. dowodach osobistych.
Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji w/w celu a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania, a w przypadku danych przetwarzanych na podstawie zgody również do ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Mają Państwo prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego: Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych.
Dane udostępnione przez Państwa nie będą podlegały udostępnieniu podmiotom trzecim. Odbiorcami danych będą tylko instytucje upoważnione z mocy prawa.
Dane udostępnione przez Państwa nie będą podlegały profilowaniu.
Administrator danych nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
- Ustawa z 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych.
- Rozporządzenie MSWiA z 7 stycznia 2020 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz jego wydawania i odbioru oraz utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu.
- Rozporządzenie MSWiA z dnia 26 lutego 2019 r. w sprawie warstwy elektronicznej dowodu osobistego.
- Ustawa o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne z dnia 17 lutego 2005 r.
- Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 29 czerwca 2020 r. w sprawie profilu zaufanego i podpisu zaufanego.
Załączniki
- Karta informacyjna DEL XXXIV
(docx) 0.02mb
- Wniosek - zgłoszenie cofnięcia
(pdf) 0.37mb
- Wniosek - zgłoszenie zawieszenia
(pdf) 0.37mb
- Referat: Referat Ewidencji Ludności
- Kategoria: Dowody osobiste, sprawy meldunkowe
- Data publikacji: 2020-11-06
- Data modyfikacji: 2023-05-16