DEL XVI - Udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL
DEL XVI
Załatw sprawę:
- w urzędzie
Referat Ewidencji Ludności
ul. Szkolna 28
telefon: 44 732 77 51
Wniosek: DEL XVIa
Wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL;
Wniosek: DEL XVIb
Wniosek uproszczony o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL za pomocą urządzeń teletransmisji danych
Wniosek: DEL XVIc
Wniosek o udostępnienie danych z rejestru PESEL za pomocą urządzeń teletransmisji danych, w drodze weryfikacji
We wniosku należy wykazać interes prawny lub interes faktyczny w otrzymaniu danych.
Po wykazaniu interesu faktycznego informacji ze zbiorów udziela się podmiotom i osobom tylko za zgodą osób, których te dane dotyczą.
Wzory ww. wniosków stanowią załączniki nr 1,2 i 3 do rozporządzenia Ministra Cyfryzacji z dnia 14 lipca 2022r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych (Dz. U. z 2022r. poz. 1493).
Do wglądu:
• dokument stwierdzający tożsamość,
• pełnomocnictwo w przypadku reprezentowania m.in. Skarbu Państwa, wezwanie sądu do uzupełnienia braków, wezwanie komornika
1. Opłata:
- za udostępnianie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL - 31 złotych;
- z rejestru PESEL za pomocą urządzeń teletransmisji danych, w drodze weryfikacji - 0,30 złotych od jednej weryfikacji
34 1090 2590 0000 0001 5213 1372
Opłatę za pełnomocnictwo wnosi się na rachunek bankowy Santander Bank Polska S.A.:
91 1090 2590 0000 0001 5213 1413
2. Dowód dokonania opłaty, o której mowa wyżej, dołącza się do wniosku o udostępnienie danych.
Wniosek należy złożyć w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta Piotrkowa Trybunalskiego przy ul. Szkolnej 28 parter lub Pasaż Karola Rudowskiego 10 parter.
Do jednego miesiąca.
Od decyzji administracyjnej w sprawie odmowy udostępnienia danych jednostkowych przysługuje prawo wniesienia odwołania do Wojewody Łódzkiego w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji za pośrednictwem organu, który ją wydał.
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności.
- Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
- Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 14 lipca 2022r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych.
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2017 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestrów mieszkańców oraz rejestru PESEL.
- Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 29 czerwca 2020 r. w sprawie profilu zaufanego i podpisu zaufanego.
Załączniki
- Wniosek XVIa
(pdf) 0.32mb
- Wniosek XVIb
(pdf) 0.30mb
- Wniosek XVIc
(pdf) 0.29mb
- Referat: Referat Ewidencji Ludności
- Kategoria: Dowody osobiste, sprawy meldunkowe
- Data publikacji: 2020-11-05
- Data modyfikacji: 2023-05-16