DRK XII - Wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego, wtórnika pozwolenia czasowego, wtórnika tablic (tablicy) rejestracyjnych, nowego dowodu rejestracyjnego lub tablic (tablicy) rejestracyjnych z nowym numerem rejestracyjnym dla pojazdu
DRK XII
Załatw sprawę:
- w urzędzie
Referat Komunikacji
ul. Szkolna 28
telefon: 44 732 18 17, 44 732 18 18, fax 44 732 18 19
1. Wniosek o wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego, wtórnika pozwolenia czasowego, wtórnika tablic (tablicy) rejestracyjnych, nowego dowodu rejestracyjnego lub tablic (tablicy) rejestracyjnych z nowym numerem rejestracyjnym dla pojazdu - DRK XII
2. Załączniki:
• dowód rejestracyjny – nie dotyczy wydania wtórnika dowodu rejestracyjnego w przypadku jego utraty;
• wyciąg z rejestru badań technicznych pojazdów prowadzonego przez stację kontroli pojazdów, określającego termin następnego badania technicznego pojazdu – jeżeli właściciel pojazdu składa wniosek o wtórnik dowodu rejestracyjnego, a organ rejestracyjny nie posiada informacji o terminie badania technicznego;
• zaświadczenie z Policji o zgłoszeniu kradzieży tablic (tablicy) rejestracyjnych – w przypadku kradzieży tablic i wnioskowania o wydanie tablic;
• złożone przez właściciela pojazdu stosowne oświadczenie, w przypadku utraty dokumentów lub tablic rejestracyjnych.
W przypadku załatwiania spraw przez pełnomocnika – pełnomocnictwo do występowania w imieniu właściciela pojazdu.
3. Do wglądu:
• dokument tożsamości właściciela pojazdu;
1. Za wydanie wtórnika:
• dowodu rejestracyjnego – 54,00 zł.
• pozwolenia czasowego – 18,50 zł.
Suma opłat za wydanie:
• wtórnika tablic rejestracyjnych samochodowych zwyczajnych oraz indywidualnych 92,50 zł.
• wtórnika tablic rejestracyjnych samochodowych zwyczajnych z nowym numerem rejestracyjnym – 160,00 zł.
• wtórnika 1 szt. tablicy rejestracyjnej samochodowej zwyczajnej, indywidualnej, na ciągnik rolniczy oraz na przyczepę i motocykl – 52,50 zł.
• wtórnika tablicy rejestracyjnej motorowerowej – 42,50 zł.
• wtórnika tablic rejestracyjnych zabytkowych – 112,50 zł.
• wtórnika 1 szt. tablicy rejestracyjnej zabytkowej – 62,50 zł.
2. Opłata skarbowa za pełnomocnictwo – 17,00 zł. (nie pobiera się opłaty skarbowej, jeżeli pełnomocnictwo udzielone jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu).
3. Opłaty wnosi się w dniu złożenia wniosku w kasach Urzędu Miasta:
- Pasaż Karola Rudowskiego 10 lub ul. Szkolna 28,
- za pomocą platformy e-płatności pod adresem: https://piotrkow.oplatyurzedowe.pl/.
Wniosek należy złożyć w Referacie Komunikacji Urzędu Miasta Piotrkowa Trybunalskiego przy ul. Szkolnej 28 lub przesłać na adres:
Urząd Miasta Piotrkowa Trybunalskiego
Referat Komunikacji
ul. Szkolna 28
97-300 Piotrków Trybunalski
Niezwłocznie.
Odwołanie nie przysługuje.
-
• W przypadku odnalezienia utraconych dokumentów, właściciel zobowiązany jest zwrócić
je do Referatu Komunikacji Urzędu Miasta Piotrkowa Trybunalskiego.
• Jeżeli pojazd jest przedmiotem współwłasności, wniosek może złożyć każdy ze współwłaścicieli, przedkładając zamiast pełnomocnictwa oświadczenie, iż działa za zgodą większości współwłaścicieli.
• Na okres konieczny do wykonania tablicy rejestracyjnej (wtórnika), organ rejestrujący
na wniosek właściciela pojazdu, może wydać pozwolenie czasowe oraz zalegalizowane tymczasowe tablice (tablicę) rejestracyjne.
• Na okres (nie dłuższy niż 30 dni) do wydania wtórnika dowodu rejestracyjnego lub dowodu rejestracyjnego wymienianego z powodu braku miejsca na kolejny wpis badania technicznego, organ rejestrujący, na wniosek właściciela pojazdu, wydaje pozwolenie czasowe.
- • art. 74a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (t.j.: Dz.U. z 2023r., poz. 1047 ze zm.)
Załączniki
- Wniosek DRK XII
(docx) 0.02mb
- Referat: Referat Komunikacji
- Kategoria: Rejestracja pojazdów
- Data publikacji: 2024-09-24
- Data modyfikacji: 2024-09-24