DRK V - Rejestracja pojazdu zabytkowego
DRK V
Referat Komunikacji
ul. Szkolna 28
telefon: 44 732 18 17, 44 732 18 18
1. Wniosek o rejestrację – rejestrację czasową – wyrejestrowanie pojazdu – zawiadomienie o nabyciu/zbyciu pojazdu DRK I,II,III,IV,V,VI, XXXVI.
2. Załączniki:
• dowód własności pojazdu (np. umowa sprzedaży, umowa zamiany, umowa darowizny, faktura VAT potwierdzająca nabycie pojazdu, prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności);
• dowód rejestracyjny i tablice rejestracyjne – jeżeli pojazd jest zarejestrowany;
• uwierzytelnioną kopię decyzji w sprawie wpisania pojazdu do rejestru zabytków lub dokument potwierdzający ujęcie pojazdu w wojewódzkiej ewidencji zabytków albo potwierdzający wpisanie pojazdu do inwentarza muzealiów, zgodnie z odrębnymi przepisami;
• zaświadczenie z przeprowadzonego badania pojazdu zabytkowego co do zgodności
z warunkami technicznymi oraz protokół oceny stanu technicznego pojazdu zabytkowego.
W przypadku załatwiania spraw przez pełnomocnika – pełnomocnictwo do występowania w imieniu właściciela pojazdu.
3. Do wglądu:
• dokument tożsamości właściciela pojazdu;
• aktualna polisa OC.
• tablice samochodowe zabytkowe – 100,00 zł.
• tablica motocyklowa zabytkowa – 50,00 zł.
• tablica motorowerowa – 30,00 zł.
• dowód rejestracyjny – 54,00 zł.
• pozwolenie czasowe – 13,50 zł.
• komplet znaków legalizacyjnych – 12,50 zł.
Suma opłat za rejestrację:
• samochodu zabytkowego – 180,00 zł.
• motocykla zabytkowego – 130,00 zł.
• motoroweru zabytkowego – 110,00 zł. lub 130,00 zł.
(Dla motoroweru zgłoszonego do rejestracji jako pojazd zabytkowy mogą być stosowane tablice motorowerowe albo tablice motocyklowe zabytkowe, jeżeli motorower posiada odpowiadające tym tablicom miejsce konstrukcyjnie przeznaczone do ich umieszczenia).
Opłata skarbowa za pełnomocnictwo – 17,00 zł. (nie pobiera się opłaty skarbowej, jeżeli pełnomocnictwo udzielone jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu).
Opłaty wnosi się w dniu złożenia wniosku w kasach Urzędu Miasta:
- Pasaż Karola Rudowskiego 10 lub
- ul. Szkolna 28
- za pomocą platformy e-płatności pod adresem: https://piotrkow.oplatyurzedowe.pl/.
Wniosek należy złożyć w Referacie Komunikacji Urzędu Miasta Piotrkowa Trybunalskiego
przy ul. Szkolnej 28 lub przesłać na adres:
Urząd Miasta Piotrkowa Trybunalskiego
Referat Komunikacji
97-300 Piotrków Trybunalski ul. Szkolna 28
Wniosek można złożyć również za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP (w tym usług PWPW).
Niezwłocznie.
Odwołanie od decyzji o odmowie wydania uprawnienia diagnosty, wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Piotrkowie Trybunalskim, mieszczącego się przy ul. Słowackiego 19, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Piotrkowa Trybunalskiego, w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
Przed upływem terminu do wniesienia odwołania, strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec Prezydenta Miasta Piotrkowa Trybunalskiego. Z dniem doręczenia Prezydentowi Miasta Piotrkowa Trybunalskiego oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna. Organ może odstąpić od uzasadnienia decyzji, gdy uwzględnia ona w całości żądanie strony.
Decyzja uwzględniająca w całości żądanie strony, staje się ostateczna. Na taką decyzję przysługuje stronie skarga do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi.
Zamiast dowodu rejestracyjnego, dopuszcza się przedstawienie oświadczenia właściciela pojazdu, złożonego pod rygorem odpowiedzialności karnej za fałszywe zeznania, że nie posiada dowodu rejestracyjnego.
-
art. 72,73,74 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (t.j.: Dz.U. z 2023r., poz. 1047 ze zm.)
Załączniki
- Wniosek DRK V
(docx) 0.02mb
- Referat: Referat Komunikacji
- Kategoria: Rejestracja pojazdów
- Data publikacji: 2024-09-24
- Data modyfikacji: 2024-09-24