• AWARIA BILETERA!!! Brak możliwości rezerwacji kolejki na stronie internetowej.
  • UWAGA!!! Strona w przebudowie! Zmiany organizacyjne w Urzędzie Miasta.

SPR III - Wydanie zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów

Symbol:

SPR III

Referat Ochrony Środowiska i Rolnictwa
ul. Szkolna 28
telefon: 44 732 18 45

  • Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów – druk IGK III,
  • Oświadczenie o posiadanym tytule prawnym władania nieruchomością (załącznik nr 1) lub (załącznik nr 5) albo oświadczenie o posiadanym prawie własności urządzeń, o których mowa w art. 49§1 Kodeksu cywilnego (załącznik nr 3),
  • Zgoda właściciela nieruchomości, jeżeli jest wymagana (załącznik nr 2),
  • Oświadczenie o udostępnieniu informacji, o której mowa w art. 83§4 ustawy o ochronie przyrody – Dz.U.2023 poz. 1336 . (załącznik nr 4),
  • Rysunek, mapa albo wykonany przez projektanta posiadającego odpowiednie uprawnienia budowlane projekt zagospodarowania działki lub terenu w przypadku realizacji inwestycji, dla której jest on wymagany zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 – Prawo budowlane (Dz.U.2023 poz.682 z późn.zm.) – określające usytuowanie drzewa lub krzewu w odniesieniu do granic nieruchomości i obiektów budowlanych istniejących lub projektowanych na tej nieruchomości,
  • Projekt planu nasadzeń zastępczych rozumianych jako posadzenie drzew lub krzewów, w liczbie nie mniejszej niż liczba usuwanych drzew lub o powierzchni nie mniejszej niż powierzchnia usuwanych krzewów, stanowiących kompensację przyrodniczą za usuwane drzewa i krzewy w rozumieniu art. 3 pkt 8 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r.– Prawo ochrony środowiska (Dz.U.2022 poz.2556 z późn.zm.) lub projekt przesadzenia drzewa lub krzewu, jeżeli są planowane, wykonany w formie rysunku, mapy lub projektu zagospodarowania działki lub terenu, oraz informację o  liczbie, gatunku lub odmianie drzew lub krzewów oraz miejscu i planowanym terminie ich wykonania
  • Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach albo postanowienie w sprawie uzgodnienia warunków realizacji przedsięwzięcia w zakresie oddziaływania na obszar Natura 2000, w przypadku realizacji przedsięwzięcia, dla którego wymagane jest ich uzyskanie zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U.2023 poz. 1094 z późn.zm.), oraz postanowienie uzgadniające wydawane przez właściwego regionalnego dyrektora ochrony środowiska w ramach ponownej oceny oddziaływania na środowisko, jeżeli jest wymagana lub została przeprowadzona na wniosek realizującego przedsięwzięcie,
  • Zezwolenie w stosunku do gatunków chronionych na czynności podlegające zakazom określonym w art. 51 ust. 1 pkt 1-4 i 10 oraz w art. 52 ust. 1 pkt 1, 3, 7, 8, 12, 13 i 15 ustawy o ochronie przyrody (Dz.U.2023 poz. 1336), jeżeli zostało wydane.

Dokumenty uzyskiwane w trakcie postępowania:
  • Pełnomocnictwo do udziału w postępowaniu administracyjnym związanym z uzyskaniem zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów (w przypadku, gdy nie uczestniczy w nim właściciel lub posiadacz nieruchomości),
  • Informacja dotycząca KRS w przypadku przedsiębiorstw,
  • Decyzja o pozwoleniu na budowę lub rozbiórkę,
  • zgłoszenie robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę opieczętowane pieczęcią o niewniesieniu sprzeciwu do zgłoszenia.

Usługa jest bezpłatna.

Wniosek możesz złożyć w Punktach Informacyjnych Urzędu Miasta:

  • Pasażu K. Rudowskiego 10,
  • ul. Szkolna 28 (wejście A, B).

Wniosek możesz również przesłać:
  • na adres Urzędu Miasta:

Urząd Miasta Piotrkowa Trybunalskiego
ul. Szkolna 28
97 – 300 Piotrków Trybunalski.,
  • za pośrednictwem platformy e-puap (pismo ogólne)

Do 1 miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej do 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, jak stanowi kodeks postępowania administracyjnego.

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Piotrkowie Tryb. ul. Słowackiego 19 za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Punkcie Informacyjnym Urzędu Miasta), w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Sposób załatwienia sprawy:
● w przypadku niedokładnego wypełnienia wniosku albo braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.
● w przypadku, gdy wniosek jest kompletny przeprowadzane są oględziny.
● Sprawę kończy wydanie decyzji administracyjnej.
● Odbiór decyzji za pośrednictwem firmy doręczeniowej lub poczty, lub osobiście przez wnioskodawcę, lub poprzez platformę e-puap.

Dokumenty uzyskiwane w trakcie postępowania:
● Pełnomocnictwo do reprezentowania wnioskodawcy w w/w postępowaniu, w oryginale ( w przypadku, gdy nie uczestniczy właściciel lub posiadacz nieruchomości)
● Opłata skarbowa za udzielone pełnomocnictwo w kwocie 17,00 zł (w przypadku, gdy pełnomocnik nie jest małżonkiem, rodzeństwem, wstępnym bądź zstępnym).
Powyższą opłatę należy wnieść na konto:
91 1090 2590 0000 0001 5213 1413
Miasto Piotrków Trybunalski
Pasaż Rudowskiego 10 97-300 Piotrków Trybunalski tytułem: opłata skarbowa za udzielone pełnomocnictwo
● Decyzja o pozwoleniu na budowę lub rozbiórkę,
● Zgłoszenie robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę opieczętowane pieczęcią o niewniesieniu sprzeciwu do zgłoszenia.

  • art. 83a ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (tekst jednolity: Dz. U. 2023 poz. 1336)

  • Referat: Referat Ochrony Środowiska i Rolnictwa
  • Kategoria: Ochrona środowiska
  • Data publikacji: 2024-08-20
  • Data modyfikacji: 2024-09-12
powrót
Proszę określić gdzie leży problem:
1 + 5 =
Link
1 + 5 =