• AWARIA BILETERA!!! Brak możliwości rezerwacji kolejki na stronie internetowej.
  • UWAGA!!! Strona w przebudowie! Zmiany organizacyjne w Urzędzie Miasta.

USC IX - Odtworzenie treści aktu stanu cywilnego

Symbol:

USC IX

Urząd Stanu Cywilnego
Pasaż K. Rudowskiego 10
telefon: 44 732 77 08, 44 732 77 09

A. Odtworzenie treści polskich aktów stanu cywilnego:

1. Wniosek wraz z oświadczeniem strony, że dotychczas nie występowała z wnioskiem
o odtworzenie aktu do urzędów stanu cywilnego na terenie Polski – USC IX
2. Dokument tożsamości do wglądu.
3. Dowody, dokumenty potwierdzające fakt powstania i treść aktu, który ma być odtwarzany.
4. Pełnomocnictwo - w przypadku składania wniosku przez pełnomocnika – USC IXP


B. Odtworzenie treści zagranicznych aktów stanu cywilnego:

1. Wniosek wraz z oświadczeniem strony, że dotychczas nie występowała z wnioskiem o odtworzenie aktu do urzędów stanu cywilnego na terenie Polski – USC IX.
2. Dokument tożsamości do wglądu.
3. Dowody, dokumenty potwierdzające fakt powstania i treść aktu, który ma być odtwarzany. Dokumenty wystawione w języku obcym być składane wraz z ich urzędowym tłumaczeniem na język polski, dokonanym przez tłumacza przysięgłego wpisanego na listę prowadzoną przez Ministra Sprawiedliwości, tłumacza przysięgłego uprawnionego do dokonywania tłumaczeń w państwach członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) lub konsula.
Za dokumenty przetłumaczone przez konsula uznaje się również dokumenty w języku obcym przetłumaczone na język polski przez tłumacza
w państwie przyjmującym i poświadczone przez konsula oraz dokumenty przetłumaczone z języka rzadko występującego na język znany konsulowi, a następnie przetłumaczone przez konsula na język polski.
4. Pełnomocnictwo – w przypadku składania wniosku przez pełnomocnika – USC IXP.

1. Opłata skarbowa: 39,00 zł
2. Opłata skarbowa za pełnomocnictwo - 17,00 zł. Nie dotyczy wstępnych, zstępnych lub rodzeństwa.
3. Opłatę wnosi się:

  • w kasach Urzędu Miasta,
  • na rachunek bankowy Urzędu Miasta dla opłaty skarbowej. Aktualny nr rachunku na stronie www.piotrkow.pl w zakładce BIP,
  • za pomocą platformy e-płatności pod adresem: https://piotrkow.oplatyurzedowe.pl/.
4. Dowód opłaty należy dołączyć do wniosku.

Wniosek należy złożyć w Urzędzie Stanu Cywilnego przy Pasażu K. Rudowskiego 10 lub przesłać na adres Urzędu:

         Urząd Stanu Cywilnego
         pasaż Karola Rudowskiego 10
         97-300 Piotrków Trybunalski

1. Niezwłocznie.

2. W przypadku spraw wymagających przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego - do 1 miesiąca,  a w sprawach szczególnie skomplikowanych - do 2 miesięcy.

W przypadku decyzji odmawiającej odtworzenia aktu stanu cywilnego stronie przysługuje odwołanie do Wojewody Łódzkiego w Łodzi za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Piotrkowie Trybunalskim. Odwołanie składa się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

1. Wniosek o odtworzenie treści polskiego lub zagranicznego dokumentu stanu cywilnego  może złożyć osoba, której dotyczy zdarzenie lub inna osoba, która wykaże interes prawny, lub interes faktyczny w przypadku dokumentu potwierdzającego zgon. Wniosek można złożyć osobiście lub przez pełnomocnika do wybranego kierownika urzędu stanu cywilnego w Polsce.

2. Pełnomocnikiem może być osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych. Pełnomocnictwo powinno być udzielone na piśmie,
w formie dokumentu elektronicznego lub zgłoszone do protokołu.

3. W sytuacji odtwarzania treści zagranicznego aktu małżeństwa oświadczenie o  nazwisku noszonym po ślubie małżonkowie mogą złożyć
w składanym wniosku, albo w każdym czasie do protokołu przed kierownikiem urzędu stanu cywilnego, który dokonał odtworzenia aktu.
W tym samym trybie małżonkowie mogą złożyć oświadczenie w sprawie nazwiska dzieci zrodzonych z tego małżeństwa.


  • Ustawa z dnia 28 listopada 2014r. Prawo o aktach stanu cywilnego.
  • Obwieszczenie Ministra Cyfryzacji z dnia 31 października 2016r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych w sprawie sposobu prowadzenia rejestru stanu cywilnego oraz akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego.
  • Ustawa z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
  • Ustawa z dnia 5 września 2016r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej.
  • Ustawa z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej.
  • Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej.
  • Ustawa z dnia 7 października 1999r. o języku polskim.
  • Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności.
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu.
  • Rozporządzenie Ministra Obrony Narodowej z dnia 10 czerwca 1992r. w sprawie doręczania wojskowych dokumentów osobistych
    i trybu postępowania z tymi dokumentami.

Załączniki

  1. Pełnomocnictwo

    (docx) 0.02mb

  2. Wniosek USC IX

    (docx) 0.02mb

  • Referat: Urząd Stanu Cywilnego
  • Kategoria: Urząd Stanu Cywilnego
  • Data publikacji: 2024-08-20
  • Data modyfikacji: 2024-09-18
powrót
Proszę określić gdzie leży problem:
9 + 8 =
Link
9 + 8 =