• AWARIA BILETERA!!! Brak możliwości rezerwacji kolejki na stronie internetowej.
  • UWAGA!!! Strona w przebudowie! Zmiany organizacyjne w Urzędzie Miasta.

USC III - Rejestracja zgonów

Symbol:

USC III

Urząd Stanu Cywilnego
Pasaż K. Rudowskiego 10
telefon: 44 732 77 08, 44 732 77 10

1. Karta zgonu wydana przez lekarza.

2. Dowód osobisty osoby zmarłej (paszport w przypadku cudzoziemca) – jeśli jest w posiadaniu osoby zgłaszającej zgon.

3. Książeczka wojskowa osoby zmarłej - jeśli jest w posiadaniu osoby zgłaszającej zgon.

4. Dokument tożsamości osoby zgłaszającej zgon: dowód osobisty lub paszport.

5. Pełnomocnictwo – gdy zgon zgłasza pełnomocnik.

1. Rejestracja zgonu nie podlega opłacie skarbowej.
2. Opłata skarbowa od udzielonego pełnomocnictwa dla osoby dokonującej rejestracji  wynosi 17,00 zł. Opłata nie dotyczy pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
3. Opłatę możesz  uiścić

  • w kasach Urzędu Miasta,
  • na rachunek bankowy Urzędu Miasta dla opłaty skarbowej. Aktualny nr rachunku znajdziesz na stronie www.piotrkow.pl w zakładce BIP,
  • a pomocą platformy e-płatności pod adresem: https://piotrkow.oplatyurzedowe.pl/.

Wniosek nie jest wymagany.

1. Niezwłocznie.

2. W przypadku odmowy sporządzenia aktu - do miesiąca, a w sprawach skomplikowanych do dwóch miesięcy.

Odmowa sporządzenia aktu następuje w formie decyzji, od której służy odwołanie do Wojewody Łódzkiego za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Piotrkowie Trybunalskim w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

1. Zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od daty sporządzenia karty zgonu.

2. Jeżeli zgon nastąpił wskutek choroby zakaźnej, zgłoszenia dokonuje się w ciągu 24 godzin.

3. Odpis skrócony aktu zgonu jest wydawany z urzędu po dokonaniu rejestracji osobie zgłaszającej zgon.

4. Wymeldowanie osoby zmarłej następuje w dniu zgłoszenia zgonu.

5. Jeżeli elektroniczny rejestr stanu cywilnego jest niedostępny, urząd wydaje osobie zgłaszającej zgon część karty zgonu dla kancelarii cmentarza
z adnotacją o zgłoszeniu zgonu w USC. Dokument ten umożliwia organizację pogrzebu. Akt zgonu zostanie sporządzony niezwłocznie po przywróceniu sprawności rejestru. Osoba zgłaszająca zgon otrzyma dwa odpisy skrócone aktu zgonu, z których jeden przekaże kancelarii cmentarza.


  • Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego.
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 stycznia 2020r. w sprawie wzoru dowodu osobistego, jego wydawania i odbioru oraz utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu.
  • Obwieszczenie Ministra Obrony Narodowej z dnia 15 listopada 2018r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej w sprawie doręczania wojskowych dokumentów osobistych i trybu postępowania z tymi dokumentami.
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego.
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
  • Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
  • Ustawa z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej.
  • Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  • Ustawa z dnia 31 stycznia 1959r o cmentarzach i chowaniu zmarłych.
  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności.

  • Referat: Urząd Stanu Cywilnego
  • Kategoria: Urząd Stanu Cywilnego
  • Data publikacji: 2020-10-15
  • Data modyfikacji: 2021-11-16
powrót
Proszę określić gdzie leży problem:
8 + 4 =
Link
8 + 4 =