Wyszukiwarka
SzukajNajczęściej zadawane pytania
Co należy zrobić, aby wykupić mieszkanie?
Lokal komunalny może wykupić osoba, która jest jego najemcą, a najem został nawiązany na czas nieokreślony. Prawo do skorzystania z bonifikat przy zakupie lokalu przysługuje osobom, które na dzień złożenia wniosku, zamieszkują w lokalu mieszkalnym co najmniej przez 5 lat.
W tym celu należy złożyć wniosek o nabycie lokalu, do którego należy dołączyć kserokopię umowy najmu, ewentualnie aneks/y do tej umowy. Cała procedura trwa około 6 miesięcy
(w tym zlecenie wykonania przez rzeczoznawcę majątkowego wyceny lokalu oraz sporządzenie świadectwa charakterystyki energetycznej lokalu). Na każdym etapie proceduralnym wnioskodawca jest informowany na piśmie o podejmowanych czynnościach.
Szczegółowe informacje można uzyskać w Referacie Gospodarki Nieruchomościami, ul. Szkolna 28 (wejście A), pokój 307.